Greenwashing, czyli pseudoekologiczny marketing produktów i usług, to zjawisko, które coraz bardziej interesuje nie tylko konsumentów, ale także prawodawcę. Obecnie na poziomie unijnym procedowane są nowe przepisy, które mają na celu walkę z tym zjawiskiem. Mowa tutaj o regulacjach z zakresu przeciwdziałania nieuczciwym praktykom handlowym. Znajomość tych regulacji jest niezbędna dla prawidłowego formułowania wszelkich przekazów (w oznakowaniu, w reklamie czy prezentacji), które dotyczą pozytywnego wpływu na środowisko danego produktu, procesu jego produkcji lub przedsiębiorstwa.
Na szkoleniu omówione zostaną istniejące i planowane regulacje. Przedstawione zostaną przykłady obecnych dobrych i złych praktyk oraz możliwe sankcje.
Szkolenie w szczególności dedykowane jest osobom zajmującym się marketingiem produktów spożywczych (pracownikom działów firm a także zewnętrznym agencjom).
Zapisz się na szkolenie a dowiesz się m.in.:
- Jak poprawnie formułować oświadczenia środowiskowe (green claims)?
- Jak wygląda niewłaściwe komunikowanie środowiskowych korzyści związanych z produktem (hasła np. przyjazny środowisku, mniejszy ślad węglowy, biodegradowalny itp.)
- Jak nie narazić się na zarzut greenwashingu?
- Jaka eko-certyfikacja jest dozwolona w kontekście właściwości środowiskowych produktów?
- Czy i kiedy Unia Europejska wprowadzi obowiązkowy system znakowania środowiskowego żywności? Jakie przepisy zaczną obowiązywać w międzyczasie?
Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat uczestnictwa oraz materiały szkoleniowe w pliku PDF.
Szkolenie prowadzi wspólniczka Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego – dr Agnieszka Szymecka-Wesołowska.