Greenwashing, czyli pseudoekologiczny marketing to zjawisko, na które coraz częściej uwagę zawracają konsumenci i piętnują inspekcje kontrolne. Kwestią tą zajęła się także Komisja Europejska, która planuje wprowadzenie jasnych zasad sposobu komunikowania konsumentom prośrodowiskowych właściwości produktów. Na szkoleniu omówione zostaną planowane regulacje, przykłady obecnych dobrych i złych praktyk oraz możliwe sankcje.
Szkolenie w szczególności dedykowane jest osobom zajmującym się marketingiem produktów spożywczych (pracownikom działów firm a także zewnętrznym agencjom).
Zapisz się na szkolenie a dowiesz się m.in.:
- Jak poprawnie formułować oświadczenia środowiskowe (greeen claims)?
- Jak wygląda niewłaściwe komunikowanie środowiskowych korzyści związanych z produktem (hasła np. przyjazny środowisku, mniejszy ślad węglowy, biodegradowalny itp.)
- Jak nie narazić się na zarzut greenwashingu?
- Zielone oświadczenia a żywność eko – czy to to samo?
- Czy i kiedy Unia Europejska wprowadzi obowiązkowy system znakowania środowiskowego żywności? Jakie przepisy zaczną obowiązywać w międzyczasie?
Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat uczestnictwa oraz materiały szkoleniowe w pliku PDF.
Szkolenie prowadzi wspólniczka Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego – dr Agnieszka Szymecka-Wesołowska.