Hasła marketingowe „Bez…” / „Bez dodatku…” – warunki stosowania

Szkolenie obejmuje kompleksowy przegląd dobrowolnych haseł i oznaczeń „bez..” / „bez dodatku…”, które są stosowane najczęściej przez producentów żywności i związane są z najnowszymi trendami konsumenckimi.

Data szkolenia
Na zamówienie
Czas trwania
2 godz.
Koszt szkolenia
450 zł netto

Szkolenie obejmuje kompleksowy przegląd dobrowolnych haseł i oznaczeń „bez..” / „bez dodatku…”, które są stosowane najczęściej przez producentów żywności i związane są z najnowszymi trendami konsumenckimi. Na szkoleniu zostaną przedstawione warunki stosowania analizowanych haseł w oparciu o przykłady rynkowe, szeroką praktykę organów urzędowej kontroli żywności oraz orzecznictwo sądów administracyjnych.

Prawo żywnościowe ściśle reguluje wszystkie informacje, jakie obowiązkowo muszą się znaleźć w oznakowaniu środków spożywczych. Natomiast informacje promocyjno-marketingowe, które na etykietach są zamieszczanie w sposób dobrowolny, takie jak hasła „Bez…” / „Bez dodatku…” rzadko kiedy obwarowane są szczegółowymi warunkami prawnymi. Najczęściej w tym zakresie obowiązuje tylko ogólny zakaz wprowadzania konsumentów w błąd, a producenci i inne podmioty zaangażowane w proces tworzenia etykiet środków spożywczych mają często spory problem w ocenie, kiedy dane hasło marketingowe umieszczone w oznakowaniu produktu może być uznane za wprowadzające konsumenta w błąd, a kiedy nie.

Szkolenie kierowane jest do przedsiębiorców z branży spożywczej, osób zajmujących się znakowaniem środków spożywczych i wprowadzaniem produktów do obrotu, osób chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie znakowania żywności.

Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat uczestnictwa oraz materiały szkoleniowe w pliku PDF.
Szkolenie prowadzi specjalistka ds. prawa żywnościowego i technologii żywności w Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego – Aleksandra Jasieniak

HARMONOGRAM SZKOLENIA

Czas trwania szkolenia:
10:00 - 12:00

Program szkolenia obejmuje:

  1. Ogólne prawne warunki używania dobrowolnych haseł marketingowych.
  2. Warunki stosowania haseł „bez…” / „bez dodatku…” uregulowanych prawnie, w szczególności:
    • Bez GMO”
    • „Bez dodatku cukru”
    • „Bez dodatku sodu / soli”
    • „Bezglutenowy”
  3. Warunki stosowania haseł „bez…” / „bez dodatku…”, które nie są uregulowane prawnie, w szczególności:
    • „Bez laktozy”
    • „Bez dodatku glutaminianu monosodowego”
    • „Bez dodatku konserwantów / substancji konserwujących”
    • „Bez dodatku barwników”
    • „Bez wzmacniaczy smaku”
    • „Bez (sztucznych) dodatków”
    • „Bez antybiotyków”

POZOSTAŁE SZKOLENIA Zobacz także

Czekamy na Ciebie Napisz do nas!

Nasze usługi kierujemy do wszystkich podmiotów prywatnych i publicznych związanych z sektorem rolno-spożywczym: przedsiębiorstw indywidualnych (producenci, przetwórcy, agenci, dystrybutorzy, importerzy) oraz organizacji. Pomagamy wszystkim – od międzynarodowych korporacji po start-upy.