Influenser zgodny z literą prawa – jak legalnie korzystać z innowacyjnych kanałów marketingowych?

W ramach szkolenia uczestnicy zapoznają się z podstawowymi zasadami prowadzenia influencer marketingu w social media, uwzględniając wytyczne Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Data szkolenia
Na zamówienie
Czas trwania
2 godz.
Koszt szkolenia
450 zł netto

W ramach szkolenia uczestnicy zapoznają się z podstawowymi zasadami prowadzenia influencer marketingu w social media, uwzględniając wytyczne Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z rozróżnieniem pomiędzy działalnością kwalifikowaną jako reklama, a neutralnymi komercyjnie rekomendacjami. Omówione zostaną także zasady prawidłowego oznaczania współprac komercyjnych, a także promowania własnych towarów i usług z wykorzystaniem kanałów on-line (autopromocja). Przekażemy również informację, względem jakich produktów i usług reklama jest zakazana (np. niektóre wyroby medyczne), a jakie produkty reklamować można z uwzględnieniem ograniczeń prawnych (np. żywność, produkty kosmetyczne). Na koniec osoby uczestniczące w szkoleniu poznają zakres odpowiedzialności i katalog sankcji za naruszenie przepisów w zakresie influencer marketingu, w tym także konsekwencji wizerunkowych. Całość warsztatu prowadzona będzie w oparciu o metodę case-study, aby zapewnić najwyższy poziom praktycznej wiedzy.

Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat uczestnictwa oraz materiały szkoleniowe w pliku PDF.
Szkolenie prowadzi prawniczka Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego – Alicja Michałowska.

HARMONOGRAM SZKOLENIA

Czas trwania szkolenia:
10:00 - 12:00

Podczas szkolenia zostaną omówione następujące zagadnienia:

  1. Influencer i jego działania
  • kim jest „influencer”?
  • kiedy działanie influencera jest reklamą?
  • czy autoreklama to wciąż reklama?
  1. Prawidłowe oznaczanie
  • zasady oznaczania działań komercyjnych
  • przykłady rzeczywistych naruszeń zakwestionowanych przez Prezesa UOKiK
  • kiedy oznaczenie nie jest konieczne?
  1. Zakaz i ograniczenie reklamy
  • które towary i usługi zgodnie z prawem nie mogą być reklamowane?
  • jak reklamować żywność i produkty kosmetyczne, aby nie naruszyć przepisów?
  1. Naruszenie przepisów – czego się spodziewać?
  • kto jest odpowiedzialny za naruszenie?
  • sankcje prawne za złamanie zakazu kryptoreklamy
  • strata wizerunkowa – utrata zaufania i wiarygodności

POZOSTAŁE SZKOLENIA Zobacz także

Czekamy na Ciebie Napisz do nas!

Nasze usługi kierujemy do wszystkich podmiotów prywatnych i publicznych związanych z sektorem rolno-spożywczym: przedsiębiorstw indywidualnych (producenci, przetwórcy, agenci, dystrybutorzy, importerzy) oraz organizacji. Pomagamy wszystkim – od międzynarodowych korporacji po start-upy.