Znakowanie napojów alkoholowych – napoje spirytusowe, wina, piwa i napoje ready-to-drink

Podczas szkolenia zostaną omówione regulacje i wymogi w zakresie znakowania napojów alkoholowych takich jak napoje spirytusowe, wina, piwa oraz napoje ready-to-drink.

Data szkolenia
Na zamówienie
Czas trwania
2 godz.
Koszt szkolenia

Podczas szkolenia zostaną omówione regulacje i wymogi w zakresie znakowania napojów alkoholowych takich jak napoje spirytusowe, wina, piwa oraz napoje ready-to-drink.

Program szkolenia obejmuje nie tylko obecne wymogi prawne, ale również wymogi znakowania, które obecnie są na etapie prac legislacyjnych. Omawiamy także prawne oraz praktyczne zasady stosowania informacji i oznaczeń dobrowolnych. W ramach szkolenia prezentujemy uczestnikom wymogi znakowania wynikające z nowych regulacji opakowaniowych (system kaucyjny, nowe unijne rozporządzenie dot. opakowań, polska ustawa o Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta).

Podczas szkolenia poruszone zostaną następujące pytania, na które postaramy się odpowiedzieć:

  • Dla jakich produktów podawanie informacji o wartościach odżywczych jest obowiązkowe?
  • Jak deklarować wykaz składników?
  • Czy konieczne jest zamieszczenie ostrzeżenia „+18”?
  • Czy na piwie bezalkoholowym można zamieścić oznaczenie „0,0%”?
  • Czym się różni wino bezalkoholowe od wina odalkoholizowanego?
  • Pod jakimi warunkami można na napoju użyć nazwy „wódka” czy „brandy”?
  • Kiedy trzeba podać zawartość alkoholu ze składników alkoholowych?
  • Jak bezpiecznie wskazywać na smak napoju alkoholowego?
  • Czy można użyć nazwy napoju alkoholowego na innym produkcie, np. czekoladkach?

Szkolenie kierowane jest do menagerów, osób zajmujących się przygotowaniem nowych produktów, zakupami opakowań i marketingiem.

Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat uczestnictwa oraz materiały szkoleniowe w pliku PDF.

Szkolenie prowadzi prawnik Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego – Patryk Kalinowski.

HARMONOGRAM SZKOLENIA

Czas trwania szkolenia:
10:00 - 12:00

Program szkolenia:

1.Wskazanie regulacji dotyczących znakowania poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych.

2.Wykaz informacji obowiązkowych dla napojów alkoholowych.

3.Zasady tworzenia nazwy produktu:

  • Napoje spirytusowe (np. whisky, wódka, tequila);
  • Piwa;
  • Pozostałe napoje alkoholowe.

4.Obowiązek i zasady podania wykazu składników:

  • Napoje spirytusowe (np. whisky, wódka, tequila);
  • Wina i aromatyzowane napoje winiarskie;
  • Pozostałe napoje winiarskie (np. cydr, miód pitny, wino owocowe);
  • Pozostałe napoje alkoholowe.

5.Obowiązek i zasady podania informacji o wartościach odżywczych:

  • Napoje spirytusowe (np. whisky, wódka, tequila);
  • Wina i aromatyzowane napoje winiarskie;
  • Pozostałe napoje winiarskie (np. cydr, miód pitny, wino owocowe);
  • Pozostałe napoje alkoholowe.

6.Deklarowanie szczególnych cech lub właściwości napoju alkoholowego:

  • Zasady stosowania oznaczeń marketingowych (słownych i graficznych).

7.Deklarowanie braku alkoholu w napoju lub jego niewielkiej ilości:

  • Napoje spirytusowe (np. whisky, wódka, tequila);
  • Wina;
  • Piwa.

8.Używanie nazw napojów alkoholowych w znakowaniu innych produktów:

  • Napoje spirytusowe (np. whisky, wódka, tequila);
  • Wina i aromatyzowane napoje winiarskie;
  • Pozostałe napoje winiarskie (np. cydr, miód pitny, wino owocowe);
  • Pozostałe napoje alkoholowe.

9.Oznaczenia opakowaniowe:

  • System kaucyjny;
  • Segregacja odpadów z opakowań;
  • Materiały opakowaniowe;
  • Przydatność do recyklingu;
  • Zawartość recyklatów w opakowaniach.

POZOSTAŁE SZKOLENIA Zobacz także

Czekamy na Ciebie Napisz do nas!

Nasze usługi kierujemy do wszystkich podmiotów prywatnych i publicznych związanych z sektorem rolno-spożywczym: przedsiębiorstw indywidualnych (producenci, przetwórcy, agenci, dystrybutorzy, importerzy) oraz organizacji. Pomagamy wszystkim – od międzynarodowych korporacji po start-upy.