Podczas szkolenia zostaną omówione regulacje i wymogi w zakresie znakowania napojów alkoholowych takich jak napoje spirytusowe, wina, piwa oraz napoje ready-to-drink.
Program szkolenia obejmuje nie tylko obecne wymogi prawne, ale również wymogi znakowania, które obecnie są na etapie prac legislacyjnych. Omawiamy także prawne oraz praktyczne zasady stosowania informacji i oznaczeń dobrowolnych. W ramach szkolenia prezentujemy uczestnikom wymogi znakowania wynikające z nowych regulacji opakowaniowych (system kaucyjny, nowe unijne rozporządzenie dot. opakowań, polska ustawa o Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta).
Podczas szkolenia poruszone zostaną następujące pytania, na które postaramy się odpowiedzieć:
- Dla jakich produktów podawanie informacji o wartościach odżywczych jest obowiązkowe?
- Jak deklarować wykaz składników?
- Czy konieczne jest zamieszczenie ostrzeżenia „+18”?
- Czy na piwie bezalkoholowym można zamieścić oznaczenie „0,0%”?
- Czym się różni wino bezalkoholowe od wina odalkoholizowanego?
- Pod jakimi warunkami można na napoju użyć nazwy „wódka” czy „brandy”?
- Kiedy trzeba podać zawartość alkoholu ze składników alkoholowych?
- Jak bezpiecznie wskazywać na smak napoju alkoholowego?
- Czy można użyć nazwy napoju alkoholowego na innym produkcie, np. czekoladkach?
Szkolenie kierowane jest do menagerów, osób zajmujących się przygotowaniem nowych produktów, zakupami opakowań i marketingiem.
Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat uczestnictwa oraz materiały szkoleniowe w pliku PDF.
Szkolenie prowadzi prawnik Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego – Patryk Kalinowski.