Rząd planuje nowelizację ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Kierunek zmian jest tradycyjny — przedsiębiorców czekają nowe restrykcje i zakazy, a także wyższe kary.
Ministerstwo Zdrowia przedstawiło założenia zmodyfikowanego projektu.
Najważniejsze zmiany:
1) nowy (drugi) zakaz tzw. alkotubek (jeden już obowiązuje),
2) zakaz sprzedaży alkoholu w postaci innej niż płynna,
3) obowiązkowe sprawdzanie wieku kupujących alkohol,
4) podniesienie grzywny za niedozwoloną reklamę napojów alkoholowych do 750 000 zł,
5) rozciągniecie zakazu promocji o m.in. sprzedaż napojów alkoholowych z zastosowaniem upustów, rabatów czy pakietów i programów lojalnościowych,
6) zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych,
7) zakaz wykorzystywania tych samych znaków towarowych do reklamy i promocji napojów alkoholowych oraz bezalkoholowych.
Projekt zmian wpisuje się w zaostrzenie polityki regulacyjnej wobec rynku napojów alkoholowych i może znacząco wpłynąć na strategie sprzedażowe oraz marketingowe producentów i dystrybutorów.
Zespół FOOD LAW Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego na bieżąco monitoruje prace legislacyjne oraz wspiera przedsiębiorców w dostosowaniu działalności do nowych wymogów prawa.
📞 22 398 60 79
📌 Wiejska 17 lok. 6, 00-480 Warszawa
📧 biuro@food-law.pl
🌐 www.food-law.pl

