Wprowadzanie konsumenta w błąd: prawo, praktyka, odpowiedzialność

Zakaz wprowadzania konsumentów w błąd to jedna z podstawowych zasad związanych z oznakowaniem, reklamą i prezentacją środków spożywczych. Zakaz ten został przewidziany w art. 16 rozporządzenia nr 178/2002 a następnie uszczegółowiony w art. 7 rozporządzenia nr 1169/2011.

Data szkolenia
Na zamówienie
Czas trwania
ok. 2 godz.
Koszt szkolenia (1 uczestnik)
Do wyceny

Zakaz wprowadzania konsumentów w błąd to jedna z podstawowych zasad związanych z oznakowaniem, reklamą i prezentacją środków spożywczych. Zakaz ten został przewidziany w art. 16 rozporządzenia nr 178/2002 a następnie uszczegółowiony w art. 7 rozporządzenia nr 1169/2011. Pomimo jednak określenia w tym rozporządzeniu poszczególnych przejawów wprowadzania konsumenta w błąd, wciąż w praktyce pojęcie to pozostawia wiele miejsca na subiektywną ocenę przez organy kontrolne, w tym zwłaszcza IJHARS. Konsekwencją takiej różnej oceny jest też różne podejście do kwalifikacji prawnej wprowadzania konsumenta w błąd, tj. jako niewłaściwej jakości handlowej lub zafałszowania, a co za tym idzie – wymierzania mniej lub bardziej dolegliwych sankcji.

Szkolenie ma na celu przybliżenie zasad prawnych a także szerokiej praktyki inspekcji kontrolnych i orzecznictwa sądowego w kontekście wprowadzania w błąd.

Szkolenie w szczególności dedykowane jest wszystkich osobom zajmującym się znakowaniem, reklamą i prezentacją środków spożywczych, w tym zwłaszcza osobom pracującym w działach marketingu firm spożywczych, zewnętrznym agencjom kreatywnym, ale także osobom z działów rozwoju produktów czy działów jakości.

Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat oraz prezentację ze szkolenia w pliku PDF.

W przypadku każdego szkolenia istnieje możliwość indywidualnego wdrożenia pre- oraz post-testów wiedzy dla uczestników. Jeśli chcesz uzyskać ofertę prosimy o wcześniejszy kontakt na adres: szkolenia@food-law.pl

PROWADZĄCY: Szkolenie prowadzi prawnik Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego.

HARMONOGRAM SZKOLENIA

Czas trwania szkolenia:
10:00 - 12:00

Program szkolenia obejmuje:

  1. Pojęcie wprowadzania w błąd;
  2. Rodzaje wprowadzania w błąd – przykłady rynkowe;
  3. Ocena wprowadzania w błąd – model przeciętnego konsumenta;
  4. Kwalifikacje prawne wprowadzania w błąd: niewłaściwa jakość handlowa vs. zafałszowanie;
  5. Sankcje i odpowiedzialność.

POZOSTAŁE SZKOLENIA Zobacz także

Szkolenia: Urzędowe kontrole żywności, pasz i karm dla zwierząt – co mogą inspekcje i przedsiębiorcy?

Urzędowe kontrole żywności, pasz i karm dla zwierząt – co mogą inspekcje i przedsiębiorcy?

Szkolenie obejmuje omówienie czynności, jakie mogą być podejmowane w toku kontroli poszczególnych organów prowadzących urzędową kontrolę żywności, pasz i karm dla zwierząt. W ramach szkolenia omówione zostaną także prawa i obowiązki przedsiębiorców podczas kontroli.

Data szkolenia
20 listopada 2025- ONLINE NA ŻYWO
Koszt szkolenia (1 uczestnik)
Szkolenia: Urzędowe kontrole żywności, pasz i karm dla zwierząt – co mogą inspekcje i przedsiębiorcy?
490 zł netto zł + VAT
Food-law.pl - formularz kontaktowy

Czekamy na Ciebie Napisz do nas!

Nasze usługi kierujemy do wszystkich podmiotów prywatnych i publicznych związanych z sektorem rolno-spożywczym: przedsiębiorstw indywidualnych (producenci, przetwórcy, agenci, dystrybutorzy, importerzy) oraz organizacji. Pomagamy wszystkim – od międzynarodowych korporacji po start-upy.