Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z cechami wyróżniającymi „produkt kosmetyczny” spośród innych kategorii produktowych uwzględniając aktualne orzecznictwo i praktykę rynkową.
W ramach spotkania omówione zostaną obowiązkowe elementy znakowania kosmetyków, z uwzględnieniem praktycznych wątpliwości oraz stanowiska organów i sądów. Wyjaśnimy od kiedy należy stosować nowe nazwy INCI, kiedy ostrzeżenia dotyczące formaldehydu są obligatoryjne i jak znakować produkt kosmetyczny przypominający formą lub zapachem produkt spożywczy.
Omówione zostaną również zasady zgodnego z prawem stosowania deklaracji marketingowych takich jak „przebadany dermatologicznie”, „hipoalergiczny” i „bez …”, jak również podstawowych warunków pozwalających na nazywanie kosmetyku „naturalnym”, „ekologicznym” oraz „wegańskim”.
Zdradzimy również jakie rewolucje prawne szykują się w etykietowaniu kosmetyków (digitalizacja – oznakowanie cyfrowe, ostrzeżenia środowiskowe).
Na koniec uczestnicy zapoznają się z sankcjami, które grożą za naruszenie przepisów w zakresie znakowania, prezentacji i reklamy suplementów diety.
Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat uczestnictwa oraz materiały szkoleniowe w pliku PDF.
Szkolenie prowadzi prawniczka w Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego – Alicja Michałowska.