Jak znakować i reklamować kosmetyki? – praktyka i prawo

Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z cechami wyróżniającymi „produkt kosmetyczny” spośród innych kategorii produktowych  uwzględniając aktualne orzecznictwo i praktykę rynkową.

Data szkolenia
Na zamówienie
Czas trwania
2 godz.
Koszt szkolenia

Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z cechami wyróżniającymi „produkt kosmetyczny” spośród innych kategorii produktowych  uwzględniając aktualne orzecznictwo i praktykę rynkową.

W ramach spotkania omówione zostaną obowiązkowe elementy znakowania kosmetyków, z uwzględnieniem praktycznych wątpliwości oraz stanowiska organów i sądów. Wyjaśnimy od kiedy należy stosować nowe nazwy INCI, kiedy ostrzeżenia dotyczące formaldehydu są obligatoryjne i jak znakować produkt kosmetyczny przypominający formą lub zapachem produkt spożywczy.

Omówione zostaną również zasady zgodnego z prawem stosowania deklaracji marketingowych takich jak „przebadany dermatologicznie”, „hipoalergiczny” i „bez …”, jak również podstawowych warunków pozwalających na nazywanie kosmetyku „naturalnym”, „ekologicznym” oraz „wegańskim”.

Zdradzimy również jakie rewolucje prawne szykują się w etykietowaniu kosmetyków (digitalizacja – oznakowanie cyfrowe, ostrzeżenia środowiskowe).

Na koniec uczestnicy zapoznają się z sankcjami, które grożą za naruszenie przepisów w zakresie znakowania, prezentacji i reklamy suplementów diety.

Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat uczestnictwa oraz materiały szkoleniowe w pliku PDF.

Szkolenie prowadzi prawniczka w Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego – Alicja Michałowska.

HARMONOGRAM SZKOLENIA

Czas trwania szkolenia:
10:00 - 12:00

Program szkolenia:

  1. Produkty kosmetyczne – informacje podstawowe
  • definicja kosmetyku
  • porównanie cechy charakterystycznych kosmetyku z innymi kategoriami produktów z uwzględnieniem najnowszego wyroku TSUE w sprawie serum do rzęs
  1. Obligatoryjne informacje na etykiecie
  • analiza obowiązkowych informacji, które musi zawierać etykieta kosmetyku
  • case nazwy produktu w perspektywie orzecznictwa TSUE
  1. Deklaracje marketingowe
  • podstawowe zasady weryfikacji prawnej oświadczeń reklamowych
  • dokument techniczny – wsparcie interpretacyjne
  • analiza wybranych deklaracji marketingowych:
    • „hipoalergiczny”
    • „przebadany dermatologicznie”
    • „bez…”
    • „wegański”
    • „naturalny”
    • „ekologiczny”
  1. Sankcje
  • sankcje za naruszenie przepisów ws. znakowania i reklamy kosmetyków

POZOSTAŁE SZKOLENIA Zobacz także

Czekamy na Ciebie Napisz do nas!

Nasze usługi kierujemy do wszystkich podmiotów prywatnych i publicznych związanych z sektorem rolno-spożywczym: przedsiębiorstw indywidualnych (producenci, przetwórcy, agenci, dystrybutorzy, importerzy) oraz organizacji. Pomagamy wszystkim – od międzynarodowych korporacji po start-upy.