E-commerce – jak poprawnie prezentować i reklamować produkty on-line?

W ramach szkolenia uczestnicy zapoznają się z podstawowymi regulacjami dotyczącymi sprzedaży i reklamy w kanale e-commerce m.in.

Data szkolenia
Na zamówienie
Czas trwania
2 godz.
Koszt szkolenia

W ramach szkolenia uczestnicy zapoznają się z podstawowymi regulacjami dotyczącymi sprzedaży i reklamy w kanale e-commerce m.in. w zakresie informacji o produkcie wymaganych on-line, prezentacji promocji, influencer marketingu w social media, korzystania z opinii użytkowników oraz informowania o profilowaniu oferty.

Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z informacjami, które muszą pojawić się w opisie produktu oraz rozróżnieniem pomiędzy działalnością kwalifikowaną jako reklama, a neutralnymi komercyjnie rekomendacjami.

Podczas spotkania omówione zostaną zasady prawidłowego wskazywania obniżek cenowych, oznaczania współprac komercyjnych, a także promowania własnych towarów i usług z wykorzystaniem kanałów on-line (autopromocja).

Przekażemy również informację, względem jakich produktów i usług reklama jest zakazana, a jakie produkty reklamować można z uwzględnieniem ograniczeń prawnych.

Na koniec osoby uczestniczące w szkoleniu poznają zakres odpowiedzialności i katalog sankcji za naruszenie przepisów w zakresie influencer marketingu.

Całość warsztatu prowadzona będzie w oparciu o metodę case-study, aby zapewnić najwyższy poziom praktycznej wiedzy.

Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat uczestnictwa oraz materiały szkoleniowe w pliku PDF.

Szkolenie prowadzi prawnik Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego – Alicja Michałowska.

HARMONOGRAM SZKOLENIA

Program szkolenia:

1. Informacje o produkcie:

  • jakie informacje o produkcie musza się pojawić w sklepie on-line;
  • zasady informowania o promocji;
  • kupowanie opinii o produkcie – czy to wciąż dozwolone?
  • profilowanie oferty i wymogi informacyjne.

2. Influencer i jego działania:

  • kim jest „influencer”?
  • kiedy działanie influencera jest reklamą?
  • czy autoreklama to wciąż reklama?
  • zasady oznaczania działań komercyjnych;
  • przykłady rzeczywistych naruszeń zakwestionowanych przez Prezesa UOKiK;
  • kiedy oznaczenie nie jest konieczne?

3. Zakaz i ograniczenie reklamy:

  • które towary i usługi zgodnie z prawem nie mogą być reklamowane?
  • jak reklamować żywność i produkty kosmetyczne, aby nie naruszyć przepisów?

4.Naruszenie przepisów – czego się spodziewać?

  • kto jest odpowiedzialny za naruszenie?
  • sankcje prawne za złamanie zakazu kryptoreklamy;
  • strata wizerunkowa – utrata zaufania i wiarygodności.

POZOSTAŁE SZKOLENIA Zobacz także

Czekamy na Ciebie Napisz do nas!

Nasze usługi kierujemy do wszystkich podmiotów prywatnych i publicznych związanych z sektorem rolno-spożywczym: przedsiębiorstw indywidualnych (producenci, przetwórcy, agenci, dystrybutorzy, importerzy) oraz organizacji. Pomagamy wszystkim – od międzynarodowych korporacji po start-upy.