W odniesieniu do etykietowania mięsa i wyrobów mięsnych prawo żywnościowe przewiduje szereg wymogów szczegółowych. Dotyczą one nie tylko nazewnictwa produktów mięsnych, ale również deklaracji wykazu składników (w tym ustalania ilościowej zawartości składników, pomijania składników w wykazie) czy pochodzenia produktu i podstawowego składnika. Chcąc wyróżnić swój produkt pośród konkurencyjnych, producenci często sięgają po różnego rodzaju określenia marketingowe, których stosowanie może okazać się ryzykowne, jeśli zostaną uznane za wprowadzające konsumenta w błąd. Na szkoleniu w praktyczny sposób zostaną przedstawione wybrane aspekty etykietowania mięsa i produktów mięsnych w oparciu o przykłady rynkowe, szeroką praktykę organów urzędowej kontroli żywności oraz orzecznictwo sądów administracyjnych.
Szkolenie kierowane jest do przedsiębiorców z branży mięsnej, osób zajmujących się znakowaniem środków spożywczych, opracowywaniem nowych produktów i wprowadzaniem produktów do obrotu, osób chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie znakowania żywności.
Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat uczestnictwa oraz materiały szkoleniowe w pliku PDF.
Szkolenie prowadzi specjalistka ds. prawa żywnościowego i technologii żywności w Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego – Aleksandra Jasieniak/Iga Henc