Szkolenie obejmuje kompleksowy przegląd dobrowolnych haseł i oznaczeń „bez..” / „bez dodatku…”, które są stosowane najczęściej przez producentów żywności i związane są z najnowszymi trendami konsumenckimi. Na szkoleniu zostaną przedstawione warunki stosowania analizowanych haseł w oparciu o przykłady rynkowe, szeroką praktykę organów urzędowej kontroli żywności oraz orzecznictwo sądów administracyjnych.
Prawo żywnościowe ściśle reguluje wszystkie informacje, jakie obowiązkowo muszą się znaleźć w oznakowaniu środków spożywczych. Natomiast informacje promocyjno-marketingowe, które na etykietach są zamieszczanie w sposób dobrowolny, takie jak hasła „Bez…” / „Bez dodatku…” rzadko kiedy obwarowane są szczegółowymi warunkami prawnymi. Najczęściej w tym zakresie obowiązuje tylko ogólny zakaz wprowadzania konsumentów w błąd, a producenci i inne podmioty zaangażowane w proces tworzenia etykiet środków spożywczych mają często spory problem w ocenie, kiedy dane hasło marketingowe umieszczone w oznakowaniu produktu może być uznane za wprowadzające konsumenta w błąd, a kiedy nie.
Szkolenie kierowane jest do przedsiębiorców z branży spożywczej, osób zajmujących się znakowaniem środków spożywczych i wprowadzaniem produktów do obrotu, osób chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie znakowania żywności.
Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat uczestnictwa oraz materiały szkoleniowe w pliku PDF.
Szkolenie prowadzi specjalistka ds. prawa żywnościowego i technologii żywności w Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego – Aleksandra Jasieniak