Hasła marketingowe „Bez…” / „Bez dodatku…” – warunki stosowania

Szkolenie obejmuje kompleksowy przegląd dobrowolnych haseł i oznaczeń „bez..” / „bez dodatku…”, które są stosowane najczęściej przez producentów żywności i związane są z najnowszymi trendami konsumenckimi.

Data szkolenia
13 maja 2025- ONLINE NA ŻYWO
Czas trwania
2 godz.
Koszt szkolenia (1 uczestnik)
490 zł netto

Szkolenie obejmuje kompleksowy przegląd dobrowolnych haseł i oznaczeń „bez..” / „bez dodatku…”, które są stosowane najczęściej przez producentów żywności i związane są z najnowszymi trendami konsumenckimi. Na szkoleniu zostaną przedstawione warunki stosowania analizowanych haseł w oparciu o przykłady rynkowe, szeroką praktykę organów urzędowej kontroli żywności oraz orzecznictwo sądów administracyjnych.

Prawo żywnościowe ściśle reguluje wszystkie informacje, jakie obowiązkowo muszą się znaleźć w oznakowaniu środków spożywczych. Natomiast informacje promocyjno-marketingowe, które na etykietach są zamieszczanie w sposób dobrowolny, takie jak hasła „Bez…” / „Bez dodatku…” rzadko kiedy obwarowane są szczegółowymi warunkami prawnymi. Najczęściej w tym zakresie obowiązuje tylko ogólny zakaz wprowadzania konsumentów w błąd, a producenci i inne podmioty zaangażowane w proces tworzenia etykiet środków spożywczych mają często spory problem w ocenie, kiedy dane hasło marketingowe umieszczone w oznakowaniu produktu może być uznane za wprowadzające konsumenta w błąd, a kiedy nie.

Szkolenie kierowane jest do przedsiębiorców z branży spożywczej, osób zajmujących się znakowaniem środków spożywczych i wprowadzaniem produktów do obrotu, osób chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie znakowania żywności.

Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat uczestnictwa oraz materiały szkoleniowe w pliku PDF.

Szkolenie prowadzi specjalistka ds. prawa żywnościowego i technologii żywności w Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego – Aleksandra Jasieniak

HARMONOGRAM SZKOLENIA

Czas trwania szkolenia:
10:00 - 12:00

Program szkolenia:

  1. Ogólne prawne warunki używania dobrowolnych haseł marketingowych.
  2. Warunki stosowania haseł „bez…” / „bez dodatku…” uregulowanych prawnie, w szczególności:
    • Bez GMO”;
    • „Bez dodatku cukru”;
    • „Bez dodatku sodu / soli”;
    • „Bez wartości energetycznej”;
    • „Bez tłuszczu” / „Bez tłuszczów utwardzonych”;
    • „Bezglutenowy”.
  3. Warunki stosowania haseł „bez…” / „bez dodatku…”, które nie są uregulowane prawnie, w szczególności:
    • „Bez laktozy”;
    • „Bez dodatku glutaminianu monosodowego”;
    • „Bez dodatku konserwantów / substancji konserwujących”;
    • „Bez dodatku barwników”;
    • „Bez wzmacniaczy smaku”;
    • „Bez (sztucznych) dodatków”;
    • „Bez antybiotyków”.

POZOSTAŁE SZKOLENIA Zobacz także

Szkolenia: Greenwashing za rok o tej porze: co się zmienia w prawie

Greenwashing za rok o tej porze: co się zmienia w prawie

Greenwashing, czyli pseudoekologiczny marketing produktów i usług, to zjawisko, które coraz bardziej interesuje nie tylko konsumentów, ale także prawodawcę. Niedawno na poziomie unijnym weszły w życie nowe przepisy, które mają na celu walkę z tym zjawiskiem.

Data szkolenia
27 marca 2025- ONLINE NA ŻYWO
Koszt szkolenia (1 uczestnik)
Szkolenia: Greenwashing za rok o tej porze: co się zmienia w prawie
490 zł netto zł + VAT
Food-law.pl - formularz kontaktowy

Czekamy na Ciebie Napisz do nas!

Nasze usługi kierujemy do wszystkich podmiotów prywatnych i publicznych związanych z sektorem rolno-spożywczym: przedsiębiorstw indywidualnych (producenci, przetwórcy, agenci, dystrybutorzy, importerzy) oraz organizacji. Pomagamy wszystkim – od międzynarodowych korporacji po start-upy.