Szkolenie dotyczy zasad stosowania wszelkich „prozdrowotnych” deklaracji marketingowych używanych w oznakowaniu i w reklamie środków spożywczych. Podczas szkolenia omówione zostaną zasady stosowania w znakowaniu i reklamie oświadczeń żywieniowych, „zwykłych” oświadczeń zdrowotnych oraz oświadczeń zdrowotnych dotyczących składników roślinnych (tzw. botanicals). Przedstawione zostaną nie tylko ramy prawne, ale także orzecznictwo i praktyka inspekcji kontrolnych, a także przykłady rynkowe, w tym np. stosowanie takich haseł jak „superfood”, „pełen składników odżywczych” czy po prostu „zdrowy”.
Szkolenie w szczególności dedykowane jest osobom zajmującym się marketingiem produktów spożywczych (pracownikom działów firm a także zewnętrznym agencjom), ale także osób zajmujących się jakością i rozwojem produktów spożywczych.
Zapisz się na szkolenie a dowiesz się m.in.:
- Jak poprawnie formułować oświadczenia żywieniowe i zdrowotne?
- Czy można stosować słodziki i używać hasła „bez dodatku cukru”?
- Czy określenie „naturalny” to też oświadczenie?
- „Witalność”, „Superfood”, „Pełna forma” – czy takie hasła są dozwolone?
- Czy można wykorzystać wizerunek lekarza w reklamie żywności?
- Czy w prezentacji żywności przez internet obowiązują bardziej liberalne zasady niż przy etykietowaniu?
Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat uczestnictwa oraz materiały szkoleniowe w pliku PDF.
Szkolenie prowadzi prawniczka Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego – Alicja Michałowska.