Zakaz wprowadzania konsumentów w błąd to jedna z podstawowych zasad związanych z oznakowaniem, reklamą i prezentacją środków spożywczych. Zakaz ten został przewidziany w art. 16 rozporządzenia nr 178/2002 a następnie uszczegółowiony w art. 7 rozporządzenia nr 1169/2011. Pomimo jednak określenia w tym rozporządzeniu poszczególnych przejawów wprowadzania konsumenta w błąd, wciąż w praktyce pojęcie to pozostawia wiele miejsca na subiektywną ocenę przez organy kontrolne, w tym zwłaszcza IJHARS. Konsekwencją takiej różnej oceny jest też różne podejście do kwalifikacji prawnej wprowadzania konsumenta w błąd, tj. jako niewłaściwej jakości handlowej lub zafałszowania, a co za tym idzie – wymierzania mniej lub bardziej dolegliwych sankcji.
Szkolenie ma na celu przybliżenie zasad prawnych a także szerokiej praktyki inspekcji kontrolnych i orzecznictwa sądowego w kontekście wprowadzania w błąd.
Szkolenie w szczególności dedykowane jest wszystkich osobom zajmującym się znakowaniem, reklamą i prezentacją środków spożywczych, w tym zwłaszcza osobom pracującym w działach marketingu firm spożywczych, zewnętrznym agencjom kreatywnym, ale także osobom z działów rozwoju produktów czy działów jakości.
Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat uczestnictwa oraz materiały szkoleniowe w pliku PDF.
PROWADZĄCY: Szkolenie prowadzi wspólniczka Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego – dr Agnieszka Szymecka-Wesołowska