Wprowadzanie konsumenta w błąd: prawo, praktyka, odpowiedzialność

Zakaz wprowadzania konsumentów w błąd to jedna z podstawowych zasad związanych z oznakowaniem, reklamą i prezentacją środków spożywczych. Zakaz ten został przewidziany w art. 16 rozporządzenia nr 178/2002 a następnie uszczegółowiony w art. 7 rozporządzenia nr 1169/2011.

Data szkolenia
5 grudnia 2024- ONLINE NA ŻYWO
Czas trwania
2 godz.
Koszt szkolenia (1 uczestnik)
490 zł netto

Zakaz wprowadzania konsumentów w błąd to jedna z podstawowych zasad związanych z oznakowaniem, reklamą i prezentacją środków spożywczych. Zakaz ten został przewidziany w art. 16 rozporządzenia nr 178/2002 a następnie uszczegółowiony w art. 7 rozporządzenia nr 1169/2011. Pomimo jednak określenia w tym rozporządzeniu poszczególnych przejawów wprowadzania konsumenta w błąd, wciąż w praktyce pojęcie to pozostawia wiele miejsca na subiektywną ocenę przez organy kontrolne, w tym zwłaszcza IJHARS. Konsekwencją takiej różnej oceny jest też różne podejście do kwalifikacji prawnej wprowadzania konsumenta w błąd, tj. jako niewłaściwej jakości handlowej lub zafałszowania, a co za tym idzie – wymierzania mniej lub bardziej dolegliwych sankcji.

Szkolenie ma na celu przybliżenie zasad prawnych a także szerokiej praktyki inspekcji kontrolnych i orzecznictwa sądowego w kontekście wprowadzania w błąd.

Szkolenie w szczególności dedykowane jest wszystkich osobom zajmującym się znakowaniem, reklamą i prezentacją środków spożywczych, w tym zwłaszcza osobom pracującym w działach marketingu firm spożywczych, zewnętrznym agencjom kreatywnym, ale także osobom z działów rozwoju produktów czy działów jakości.

Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat uczestnictwa oraz materiały szkoleniowe w pliku PDF.

PROWADZĄCY: Szkolenie prowadzi wspólniczka Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego  – dr Agnieszka Szymecka-Wesołowska

HARMONOGRAM SZKOLENIA

Czas trwania szkolenia:
10:00 - 12:00

Program szkolenia obejmuje:

  1. Pojęcie wprowadzania w błąd;
  2. Rodzaje wprowadzania w błąd – przykłady rynkowe;
  3. Ocena wprowadzania w błąd – model przeciętnego konsumenta;
  4. Kwalifikacje prawne wprowadzania w błąd: niewłaściwa jakość handlowa vs. zafałszowanie;
  5. Sankcje i odpowiedzialność.

POZOSTAŁE SZKOLENIA Zobacz także

Czekamy na Ciebie Napisz do nas!

Nasze usługi kierujemy do wszystkich podmiotów prywatnych i publicznych związanych z sektorem rolno-spożywczym: przedsiębiorstw indywidualnych (producenci, przetwórcy, agenci, dystrybutorzy, importerzy) oraz organizacji. Pomagamy wszystkim – od międzynarodowych korporacji po start-upy.