Znakowanie żywności przeznaczonej na rynek USA – prawo i praktyczne przykłady

W ramach szkolenia otrzymasz nie tylko wszelkie niezbędne informacje dotyczące ogólnych zasad znakowania produktów spożywczych kierowanych na rynek USA, ale dowiesz się o możliwych sposobach interpretacji i stosowania nowych przepisów, z uwzględnieniem praktyki rynkowej i praktyki FDA.

Data szkolenia
Na zamówienie
Czas trwania
5 godz.
Koszt szkolenia (1 uczestnik)

W ramach szkolenia otrzymasz nie tylko wszelkie niezbędne informacje dotyczące ogólnych zasad znakowania produktów spożywczych kierowanych na rynek USA, ale dowiesz się o możliwych sposobach interpretacji i stosowania nowych przepisów, z uwzględnieniem praktyki rynkowej i praktyki FDA.

Odbiorcy: Przedstawiciele przedsiębiorstw produkcyjnych lub handlowych dostarczających produkty żywnościowe na rynek USA lub planujący wprowadzenie na rynek USA produktów podlegających wymaganiom FDA.

Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat uczestnictwa oraz materiały szkoleniowe w pliku PDF.

HARMONOGRAM SZKOLENIA

Czas trwania szkolenia:
10:00 - 15:00

Program szkolenia:

  1. System prawa żywnościowego w USA:
    • organy upoważnione do ustanowienia wymagań prawnych oraz ich kompetencje;
    • podstawowe przepisy prawne regulujące kwestie żywności i znakowania żywności.
  1. Wymagania prawne dotyczące znakowania żywności:
    • wyjaśnienie podstawowych pojęć dotyczących etykietowania (Principal Display Panel, Information Panel, Nutrition Panel);
    • wykaz i omówienie informacji, które należy obowiązkowo umieścić na etykiecie;
    • zasady dotyczące prezentacji informacji na etykiecie (rozmieszczenie, wielkość czcionki).
  1. Wymagania FDA dotyczące deklaracji wartości odżywczej – omówienie wraz z przykładami:
    • graficzna prezentacja informacji o wartości odżywczej;
    • sposób kalkulacji „per serving”;
    • zasady zaokrągleń.
  1. Oświadczenia żywieniowe:
    • warunki zastosowania;
    • przykłady oświadczeń i kalkulacji.
  1. Warunki użycia na etykiecie pojęć wzmacniających przekaz marketingowy:
    • „Gluten Free”; „GMO Free”.
  1. Odpowiedzialność za wprowadzenie do obrotu produktów błędnie oznakowanych:
    • Zakres i rodzaj odpowiedzialności.

 

POZOSTAŁE SZKOLENIA Zobacz także

Food-law.pl - formularz kontaktowy

Czekamy na Ciebie Napisz do nas!

Nasze usługi kierujemy do wszystkich podmiotów prywatnych i publicznych związanych z sektorem rolno-spożywczym: przedsiębiorstw indywidualnych (producenci, przetwórcy, agenci, dystrybutorzy, importerzy) oraz organizacji. Pomagamy wszystkim – od międzynarodowych korporacji po start-upy.