Kiedy zmiana etykiety wymusza nowy kod kreskowy?

Kiedy zmiana etykiety wymusza nowy kod kreskowy?
Kod EAN, znany potocznie „kodem kreskowym”, to kluczowy element identyfikacji produktu, który jest niezbędny w obrocie produktami spożywczymi na większą skalę.
Choć brakuje przepisu bezpośrednio narzucającego jego umieszczenie na etykiecie, w praktyce jest to wymóg stawiany przez sieci handlowe oraz platformy sprzedażowe online.
Nowy kod kreskowy jest wymagany przy zmianie kluczowych cech produktu z punktu widzenia konsumenta, takich jak:
  • Zmiana marki
  • Modyfikacja składu
  • Umieszczenie na etykiecie znaku certyfikującego
W przypadku istotnej aktualizacji szaty graficznej etykiety mogą pojawić się wątpliwości, czy konieczne jest przypisanie nowego kodu. Odpowiedzi warto szukać w wytycznych organizacji GS1 dostępnych w Bazie Wiedzy oraz skonsultować się z ekspertem.
Potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się z nami, a chętnie pomożemy!
📱 22 398 60 79
📍 Wiejska 17 lok. 6, 00-480 Warszawa
✉️ biuro@food-law.pl
Znaki segregacji odpadów – Australia

Znaki segregacji odpadów – Australia

W Unii Europejskiej trwają intensywne prace nad nowym rozporządzeniem dotyczącym opakowań, które ma wprowadzić obowiązkowe oznaczenia materiałów opakowaniowych oraz zasady segregacji odpadów...