Do Sejmu trafił projekt ustawy, która w założeniu ma pomóc przedsiębiorcom w przypadku naruszenia ich dóbr osobistych, hejtu i oszczerstw – również tych publikowanych anonimowo. Dotyczy to np. pojawiających się na portalach społecznościowych nieprawdziwych, szkalujących informacji o produktach spożywczych, które do tej pory bardzo trudno usunąć z sieci, nawet gdy są oczywiście nieprawdziwe i szkalujące.
Regulacja zakłada możliwość m.in. wytyczania „ślepych pozwów” przeciwko „nieznanym osobom”, gdzie to np. zarządzający platformą internetową będzie zobowiązany do ustalania, kto dokładnie opublikował np. szkalujący post czy komentarz.
Założenie projektu dostępne jest na stronie: https://lnkd.in/dFFdaaJj
Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego pomaga prawnie chronić dobre imię przedsiębiorców, w tym producentów żywności, którzy często stają się ofiarami nieprawdziwych opinii na Google czy innych platformach. Obecnie walka z takimi oszczerstwami jest utrudniona, ale nowe przepisy mogą ułatwić skuteczną obronę ich reputacji. Zapraszamy do kontaktu!